Makine dairesiz asansörler; makine dairesi yapılamayan yerler için uygundur. Tahrik makinası asansör kabinini üsünde ya da kuyu içinde olabilir.

Mıknatıs uyarmalı senkron motor ile tahrik edilen dişlisiz asansör makine-motorları bir çok bakımdan geleneksel sistemlerle kıyaslanmayacak üstünlük ve avantajlara sahiptir. Motora akuple edilen yüksek duyarlıklı mutlak enkoder ve hassas denetim sağlayan kapalı çevrim sürücü sistemi sayesinde kalkış, duruş ve seyir esnasında mükemmel bir konfor sağlamaktadır.

Asenkron motorlara kıyasla çok daha etkin gerçekleştirilen tork ve hız denetimi sayesinde, programlanan hız zaman eğrisi tüm yük koşullarında büyük bir doğrulukla izlenmekte ve kat hizalamasında kusursuz bir hassasiyet sağlanmaktadır. Yumuşak kalkış ve duruşlar sayesinde halat kasnak arasındaki sıyırmalar minimum düzeyde tutulduğundan halat ve kasnak aşınmaları klasik sistemlere göre oldukça düşük bir düzeydedir.

Dişli grubunun tümüyle ortadan kalkması, bakım ve onarım gereksinimini büyük ölçüde azaltmıştır. Periyodik yağ değişimi, yetersiz yağlama altında çalışma sonucu ortaya çıkabilecek sorunlar, ses ve vibrasyon problemleri ve arızalar dişlisiz sistemlerde tamamen ortadan kalkmıştır. Atık yağının oluşmaması nedeniyle de çevre dostudur.

Konforun yanı sıra mıknatıs uyarmalı senkron motorlu dişlisiz tahrik sistemlerinin, geleneksel asenkron motor ve vidalı redüktörle tasarlanan sistemlere kıyasla en önemli üstünlüğü getirdiği enerji tasarrufudur. Dişli grubun ortadan kalkması ile aynı tahrik gücü gereksinimi ( aynı seyir hızı ve taşıma kapasitesi ) için geleneksel sistemlere göre % 40’ a varan oranda daha küçük motor gücü seçilmesi mümkün olmaktadır. Motorun bu ölçüde küçülmesi sürücü, şalt, kablo ve diğer bileşenlerin de aynı oranda küçülmesine olanak sağlamaktadır. Özellikle 2:1 askı sistemlerinde kullanılan ve nispeten yüksek hızla dönen mıknatıs uyarmalı senkron motorlarda enerji verimi ( harcanan elektrik enerjisinin mekanik enerjiye dönüşme oranı ) asenkron motorlardan daha yüksek düzeylere çıkmaktadır. Bu şekilde dişlisiz sistemlerin sürekli kullanımdaki elektrik enerjisi tüketimi geleneksel sistemlerden % 40’ a varan oranlarda düşük gerçekleşmesine olanak sağlamaktadır.

Her alanda enerji verimliliğinin önem kazandığı ve hatta yasalarla denetim altına alındığı bir ortamda, bu çok önemli üstünlüğü dişlisiz sistemlerin bir adım öne çıkmasına, tercih ve hatta teşvik edilmesine neden olmalıdır. Unutulmamalıdır ki en ucuz enerji, harcanmayarak tasarruf edilendir. Dişlisiz sistemlerin daha da ilginç bir özelliği de kullanılan sürücünün izin vermesi koşulu ile dengelenmemiş ağırlığın seyir yönünde etki etmesi durumunda oluşan frenleme enerjisinin, şebekeye geri beslenebilmesi ve bu sayede net enerji tüketiminin daha da düşürülebilmesidir. Yakın bir gelecekte, giderek daha çok sayıdaki sürücü üreticisinin, bu şekildeki çalışmaya olanak verecek sürücü tiplerini geliştireceği öngörülerek, bu önemli özelliğin de gözardı edilmemesi gereklidir.

Dişlisiz makine sistemleri kompakt yapısı ve sessiz çalışması nedeniyle, yüksek hızlı ve makine dairesiz (MRL) montajlara uygundur. Motora akuple edilmiş olan elektromekanik fren yüksek güvenlik sağlamaktadır. Bu frenler, kabinin kontrolsüz yukarı hareketinde güvenlik komponenti olarak kullanılabilmekte olduğundan kontrolsüz yukarı hareketi engelleyici kayma fren kullanılmasına gerek kalmamaktadır.